Bütün sayılar varoluşu hızlı yaşar.
Hele sıfır.
Son zebani.
Son bulgu!
Sıfır, ben daire değilim, sıfır diye bağırır.
Bunda da yerden göğe kadar hakkı var. Köken, kökendir, bunun karıştırılmasını kim ister? 0 gökten düşmemiştir: 1 gibi de 0ın bulunuşu -ki tek bir adımdır atılacak olan- dev bir yolculuk olmuştur. 1 hep el üstünde tutulan, hep sevilen bir yukarlı, bir öncü iken, 0 son büyük buluştur. Gelecekten umudunu kesmediği için, geleceğin uzunluğu, kısalığı da etkilememiştir onu. Belki bu yüzden de geleceğin dilidir.
Bundan da kimsenin kuşkusu olmasın:
Hepimizindir çünkü gelecek. Hem belki de gelecek kimsenin elinden alınamaz. Gene yalnız gelecek, bir o bölüşülür, paylaşılır. Bu da yabana atılır bir şey değildir. Yalnız gelecekle de yetinmez hem. Aşar onu. Hızı yazar.
Büyük hızı:
Çarpmadaki, çoğalmadaki hızı düşün diyordur.
- İlhan Berk
Kategori |
Şiir
|
Cilt Türü |
Karton Kapak |
Basım Tarihi: |
Eylül 1998 |
Basım Yeri: |
İstanbul |
Baskı Sayısı |
1 |
Ebat: |
|
Dil: |
Türkçe |
Kâğıt Türü: |
1. Hamur |
Sayfa Sayısı: |
95 |
ISBN: |
9789754185331 |
Yazar hakkında haber bulunamadı.
İlhan Berk
1918'de Manisa'da doğdu. İlk ve orta okulu doğduğu kentte tamamladı. Balıkesir Necatibey İlköğretmen Okulu'nu ve Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Fransızca Bölümü'nü bitirdi. Zonguldak, Samsun ve Kırşehir'deki liselerde Fransızca öğretmenliği yaptı. Ankara'da Ziraat Bankası Yayın Bürosu'nda çevirmen olarak çalıştı. 1969'da emekliye ayrıldı. Kendini şiir ve yazılarına verdi. Manisa Halkevi Dergisi'nde yayınlanan ilk şiirleriyle bu şiirlerden oluşan "Güneşi Yakanların Selamı"nda (1935) görülen Nâzım Hikmet etkisi sonraki şiirlerinde kayboldu. "İstanbul", "Günaydın Yeryüzü", "Türkiye Şarkısı" kitaplarındaki şiirlerinde geleceğe dönük toplumsal özlemleri dile getirdi. 1950'lerin ortalarında beliren genç şairleri etkiledi, onların bazı özelliklerinde de etkilendi. İkinci Yeni akımına katıldı. "Köroğlu", "Galile Denizi", "Çivi Yazısı", "Mısırkalyoniğne" kitaplarında bu dönemin şiirleri yer alır. Bu dönemde şiirde anlam yaratmak için anlamsızlıklara yöneldi. Yalnızca anlamsızlığı savunduğu gerekçesiyle eleştirildi. Ardından şiirde konuyu tümüyle yoketme deneyine girişti. "Aşıkane"de nesneleri aşırı biçimde vurguladı. Ama bu vurgu giderek kendi benliğine yöneldi. "Şenlikname"de şiiri iyice düzyazıya yöneldi. Doğu şiirinin klasik kalıplarını denedi, beyit ve türkü biçimlerinden yararlandı.
Araştırmacı kişiliği, özgün duyarlılıkları ve buluşlarıyla 20. Yüzyıl Türk şiirinin en önemli isimleri arasındaydı.
28 Ağustos 2008 tarihinde vefat etti.
Şiirleri: Güneşi Yakanların Selamı (1935), İstanbul (1947), Günaydın Yeryüzü (1952), Türkiye Şarkısı (1957), Köroğlu (1955), Gaile Denizi (1958), Çivi Yazısı (1960), Otağ (1961), Mısırkalyoniğne (1962), Âşikâne (1968), Şenliknâme (1972), Taşbaskısı (1975), Atlas (1976), Kül (1979), İstanbul Kitabı (1980), Kitaplar Kitabı (Seçme şiirler,1981), Deniz Eskisi (1982), Şiirin Gizli Tarihi (1983), Delta ve Çocuk (1984), Galata (1985), Güzel Irmak (Şairin Kanı ile, 1988), Pera (1990), Dün Dağlarda Dolaştım Evde Yoktum (1993), Şeyler Kitabı (1997), Avluya Düşen Gölge (1998), Çok Yaşasın Sayılar (1998), Kült Kitap (1999), Şeyler (2002). Diğer eserleri: Şifalı Otlar Kitabı (1982), Bir Uzun Adam (Otobiyografik, 1982), El Yazılarına Vuruyor Güneş: 1955-1990 (Günlük, 1983), Şairin Toprağı (Denemeler, 1992), İnfermo (Denemeler, 1994), Poetika (1997), Ben İlhan Berk'in Defteriyim (Denemeler, 2004)
Kullanıcı Yorumları
Henüz hiç yorum yapılmadı.
Yorum Yap
Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!
Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.